– Trudne warunki pogodowe w roku 2010 nie sprzyjały inwestorom indywidualnym i w tym segmencie odnotowano mniejszą liczbę rozpoczynanych budów – komentuje Cezary Szeszuła, prezes zarządu Xella Polska, producenta materiałów budowlanych SILKA i YTONG. – Jednocześnie wzrost sprzedaży naszych wyrobów SILKA i YTONG potwierdza, że klienci poszukują rozwiązań systemowych, opartych na sprawdzonych i markowych produktach. Ten trend zapoczątkowany kilka lat temu bardzo nas cieszy – dodaje Cezary Szeszuła.
Nowe kanały dystrybucji
Inwestorzy prywatni zaczynają wykorzystywać nowe kanały zakupu materiałów budowlanych. Rozwój tego trendu potwierdzają wyniki badania „Aktualne problemy i wydarzenia”1 przeprowadzonego przez CBOS, które dotyczyło między innymi form i celów korzystania z internetu przez dorosłych Polaków. Respondenci, którzy w ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie kupili coś w sieci, wśród rzeczy zakupionych on-line wymieniali między innymi produkty budowlane.
– Sklep internetowy to narzędzie sprzedaży, które sprawdza się w każdej branży, również budowlanej. Ten nowoczesny sposób zakupu jest idealnym rozwiązaniem dla osób zdecydowanych, dobrze wyedukowanych w zakresie oferty produktów i ceniących sobie swój czas. Internet umożliwia inwestorom zakup zarówno podstawowych produktów, jak i całej gamy wyrobów uzupełniających, takich jak narzędzia lub zaprawy – przekonuje Cezary Szeszuła, prezes zarządu Xella Polska, producenta materiałów budowlanych SILKA i YTONG.
Rok 2010 dla branży budowlanej można uznać za udany, szczególnie biorąc pod uwagę niesprzyjające okoliczności. Warto również zwrócić uwagę na rozwój wiedzy i świadomości produktów wśród inwestorów prywatnych. Wszystkie te czynniki pozwalają prognozować dalszy stabilny rozwój sektora budowlanego.
Strony: 1 2
Zaloguj się Logowanie